سوروسات سفر

مروری بر گذشته

مجله فرهنگی و هنری

مطالب گوناگون

  • جذاب
  • دیدنی
  • دنیای مد
  • مطالب طنز
  • آرایشی
  • سینما
  • بیوگرافی هنرمندان
  • عجایب
  • گوناگون

آرایشگری هنری زادور

 

روش های تثبیت وزن پس از کاهش وزن

روش های تثبیت وزن پس از کاهش وزن

روشهای مفید در تثبیت وزن
حتما تا به حال کسانی را دیده اید که سال به سال هیچ تغییری نمی کنند و وزنشان ثابت می ماند، همه دوست دارند رمز موفقیت چنین افرادی را بدانند. حتما اسیر شدن در چرخه اضافه کردن، کاهش و دوباره اضافه کردن وزن خسته تان کرده، البته حق هم دارید چون هم برای سلامتتان خوب نیست هم اینکه عوض کردن مداوم سایز لباس خرج دارد!

اطلاعاتی که در ادامه در اختیارتان قرار می گیرد، حاصل بررسی عادات افرادی است که توانسته اند برای مدتی طولانی در یک وزن سالم باقی بمانند. محققان این عادات را بررسی کرده اند و آن دسته که بیشتر شایع بوده را جدا کرده اند.

1- روز خود را با خوردن صبحانه شروع می کنند
تحقیقات همچنان روی اینکه آیا صبحانه مهمترین وعده روز هست یا خیر ادامه دارد. یک چیز کاملا روشن است، کسانی که توانسته اند وزنی سالم را ثابت نگه دارند همیشه صبحانه را میل می کنند. در بررسی هایی که انجام شد بیشتر افراد گفتند که صبحانه را حتما در برنامه خود دارند و سعی می کنند وعده ای سالم باشد. آنها تخم مرغ را به عنوان یکی از صبحانه های مورد علاقه خود معرفی کردند. میوه و سبزیجات نیز برای قرار گرفتن در وعده صبح بسیار مفید هستند.

2- آگاهانه و درست غذا می خورند
کسانی که وزن خود را به خوبی ثابت نگه می دارند را هرگز در حال غذا خوردن و گشتن در صفحات اجتماعی نمی بینید. این افراد خود را از چیزی محروم نمی کنند اما از استراتژی آگاهانه و درست غذا خوردن پیروی می کنند که شامل مصرف غذاهای کامل، غذاهای غیر فرآوری شده، پختن غذا در خانه و توجه به نشانه های گرسنگی و سیری  می شود.

3- هر روز در کنار شام سبزیجات میل می کنند
سبزیجات یکی از کامل ترین غذاها هستند، چون کسانی که مرتب از آنها استفاده می کنند کمتر دچار بیماری های مزمن می شوند و می توانند وزن خود را ثابت نگه دارند. باید روزانه 2 و یک دوم فنجان سبزیجات در برنامه غذایی خود داشته باشید تا بتوانید بیشترین استفاده را از فواید آنها ببرید.

 

تثبیت وزن پس از کم کردن وزن,تثبیت وزن پس از کاهش وزن,سالاد

 

 

4- رژیم نمی گیرند
کسانی که وزن خود را ثابت نگه می دارند رژیم نمی گیرند و یا می توان گفت تعداد کمی از آنها این کار را می کنند. می دانید چرا؟ چون درست و به اندازه غذا خوردن را تبدیل به سبک زندگی خود کرده اند و دیگر لازم نیست گام به گام با یک برنامه پیش بروند. این افراد خوب می دانند در هر شرایط چگونه غذا خوردن خود را متعادل نگه دارند تا روی وزنشان تاثیر منفی نداشته باشد.

5- تقریبا هر روز ورزش می کنند
هیچ جای تعجبی نیست، افرادی که توانسته اند وزن خود را تثبیت کنند باید افرادی فعال باشند. فعالیت کردن 5 تا 7 روز در هفته می تواند به تثبیت وزن بسیار کمک کند.

6-میان وعده سالم مصرف می کنند
بسیاری از کسانی که در تثبیت وزن موفق بوده اند میوه و آجیل را به عنوان میان وعده محبوب خود معرفی کردند. میان وعده سالم باید حاوی پروتئین، چربی های سالم و آنتی اکسیدان هایی باشد که از سلول ها محافظت کنند و مانع التهاب بدن شوند. یکی از کاملترین میان وعده ها ترکیب میوه و آجیل با یکدیگر است.

7- از مرغ زیاد استفاده می کنند
جالبه اما عجیب نیست. تثبیت کنندگان وزن مرغ را دوست دارند. دلیلش هم قانع کننده است، 115 گرم مرغ فقط 124 کالری دارد، که شامل 26 گرم پروتئین سالم می شود. مرغ را می توان به خوبی در سوپ، سالاد، غذاهای سرخ کردنی و تقریبا همه چیز استفاده کرد، مگر اینکه گیاه خوار باشید.

منبع : kermany.com

عضویت در تلگرام جذاب

آموزش آرایشگری

برنامه های ماهی صفت

پربیننده ترین مطالب

ایستگاه طنز و شادی

فال و طالع بینی